Moms: inkl. exkl.

Nyheter RSS för Nyheter

Ställning i regionsfinal i EY!

Ställning Karlskoga AB har gått vidare till regionsfinal i Entrepreneur Of The Year!
2017-11-08

Höstpriser!

Att hösten nu kommit är omöjligt att blunda för, men även den har sin charm och sina fördelar. En av dessa är att Höstpriser råder på Ställning.se
2017-09-18

Vi har haft Inbrott!!

Någon gång under helgen har vi blivit bestulna på material från vårt lager. Det rör sig i första hand om Fackverksbalkar som ser ut enligt bilden. Hjälp oss gärna att få tag på våra saker eller förhindra att de säljs vidare.
2017-08-21


 

Köpvillkor

Vi på ställning.se har ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpvillkor. Vid frågor kontakta oss på 0586-53 000 eller maila till info@stallning.se. Dessa köpvillkor är tillämpliga för konsumenter/privatpersoner.

 

Priser

 

Alla priser är i SEK. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader tillkomer redovisas innan kunden bekräftar köpet.

 

Beställning

 

Beställningar sker via denna butik på Internet, telefon eller vanlig e-post. Ställning.se behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Vi har vanligtvis alla varor hemma på lager och skickar dem från vårt lager dagen efter beställning. Våra normala leveranstider är 2 - 5 dagar men vid tyngre/större leveranser eller udda mottagarorter kan leveranstiden försenas. Efter beställning skickas en bekräftelse och köpvillkor till angiven e-postadress.

 

Betalning

 

På ställning.se kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och leverans som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Vi accepterar de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard. Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering.

 

Faktura: Betalning mot faktura med 10 dagars betalningsvillkor efter sedvanlig kreditupplysning.

 

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta.

 

Fraktavgift

 

För fraktkostnader se vår transportsida där de olika fraktzonerna är indelade med fraktpriser.

Om en beställd vara är försenad / restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid samt anledning till förseningen. Du har sedan rätt att godkänna senare leverans eller häva köpet utan kostnad. Detta gäller även specilal beställningar. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans.

 

Mottagning av gods

Du som kund kunde måste vara på plats och ta emot godset. Då många av våra ställningspaket är skrymande och ej vanligtvis kan köras av på bakgavelliften, måste det finnas truck/lastmaskin eller 1 – 2 personer på plats som hjälper till att lasta av godset. Max 30 min avlastningstid.

 

Transportskada
Vid mottagande av gods ska du som kund kontrollera att godset ej har några transportskador.

 

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till chauffören / åkeriet DHL tel. 0771-345 345 och notera att godset är skadat på fraktsedeln. Vi vill att du anmäler Transportskador senast inom 7 dagar ( detta är ett krav från transportör DHL )

 

Outlösta paket
För paket som inte löses ut inom 14 dagar för postpaket eller 5 dagar för paket över 50 kg förbehåller sig ställning.se rätten att debitera kunden för vår kostnader. Postpaket max 20 kg debiteras 295 kr + moms, paket över 20 - 150 kg 595 kr + moms, paket över 150 kg 1.950 kr + moms

 

Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på Ställning.se 0586-53 000 för vidare instruktioner. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 2 månader. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står Ställning.se för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i oanvänt skick med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 14 dagar efter det att vi har återfått varan. Återbetalningen sker med samma betalningssätt som vid köpet.

 

Ångerrätt + 100% Nöjd kundgaranti!
Förutom reglerna i Distansavtalslagen tillämpar Ställning.se att du kan ångra ditt köp inom 30 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning, kontakta oss på 0586-53 000 eller info@stallning.se för vidare instruktioner. Varan måste returneras i oanvänt skick och originalförpackning. Konsumenten äger rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. Är inte varan i original skick när du returnerar den är du betalningsansvarig i förhållande till skadorna på varan. Returfrakt står konsument för. Kontakta oss så hjälper vi dig med returen. Returfrakt för våra ställningspaket kostar 2.450 kr, returfrakt för våra rull och hantverkställningar kostar 1.495 kr ,postpaket 395 kr.  Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 14 dagar efter vi mottagit medelandet. Konsumenten kan dock få vänta till dess att varan har kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat bevis på att varan återsänts, det som sker förs. Återbetalningen sker med samma betalningssätt som vid köpet. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Ångerblankett finns även att få på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

 

Garantier och serviceåtaganden

 

Vi lämnar 10 års garanti på Alufase och Altrads ställningssortiment. Vi lämnar 2 års garanti på Alulocks ställningssortiment. Övriga varor 1 års garanti. Garantin gäller fabrikationsfel. Konsument har 3 års reklamationsrätt och skall rapporteras så snart felet borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada/defekt. Garantin gäller ej frostskador, ovarsamt bruk, fallskador, ytrost, förslitningsdetaljer, trädetaljer, överbelastningsskador. Följ alltid monteringsanvisningarna.

 

Force Majeure
Ställning.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.

 

Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning.

 

Övrigt
Ställning.se reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.

 

Vi säljer inte varor eller ingår avtal med minderåriga ( under 18 år ) utan målsmans godkännande.

Vi uppfyller kraven för PCI DSS

Ställning.se följer ARN ( allmänna reklamations nämden ) vid tvist.

 

 

 

Nyheter RSS för Nyheter

Ställning i regionsfinal i EY!

Ställning Karlskoga AB har gått vidare till regionsfinal i Entrepreneur Of The Year!
2017-11-08

Höstpriser!

Att hösten nu kommit är omöjligt att blunda för, men även den har sin charm och sina fördelar. En av dessa är att Höstpriser råder på Ställning.se
2017-09-18

Vi har haft Inbrott!!

Någon gång under helgen har vi blivit bestulna på material från vårt lager. Det rör sig i första hand om Fackverksbalkar som ser ut enligt bilden. Hjälp oss gärna att få tag på våra saker eller förhindra att de säljs vidare.
2017-08-21

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!


Börja prenumeration
Avsluta prenumeration

Ditt namn:

Din epost-adress: